ارسال درون شهری
ارسال بین شهری
ارسال بین الملل
سرویس تی بار
لاکر (جابار)
پس‌کرایه
پرداخت در محل
جبران خسارت
بسته‌بندی
لینک پرداخت آنلاین
ممنوعات ارسال
رهگیری بسته
برآورد قیمت
برآورد زمان ارسال
ای تیپاکس
مای تیپاکس
مای تیپاکس بازار
نمایندگی

ارسال درون شهری

سوالات متداول با موضوع ارسال درون شهری در این بخش قرار دارد.

سرویس ارسال بسته درون شهری، خدمت انتقال بسته از مبدا به مقصد، درون یک شهر است که این سرویس به‌صورت درب به درب انجام می‌شود.
در این سرویس بسته‌های مشتریان در روز اول دریافت و در روز بعد، درون همان شهر توزیع می‌شود.
این سرویس از طریق همه بسترهای ثبت سفارش تیپاکس (آفلاین و آنلاین) قابل استفاده است.
بسته‌های تا 1 کیلوگرم از مبدا تهران و البرز به هر نقطه از این دو استان، با یک قیمت ثابت ارسال می شود.
در این سرویس، همه مناطق 22 گانه شهر تهران بعلاوه شهرهای باقرشهر، خاورشهر، شهرک صنعتی سهند، اسلامشهر و چهاردانگه هزینه ارسالشون به مسافت وابسته نیست.
چنانچه جمع آوری در محل نمایندگی باشد هزینه ی ارسال 20هزارتومان و چنانچه جمع آوری در محل مشتری باشد هزینه ی ارسال 30هزارتومان خواهد بود.
مشتری می‌تواند برای ارسال از یک مبدا به یک مقصد یا ارسال از یک مبدا به چند مقصد از این سرویس استفاده کند. همچنین مشتری می تواند در کنار سرویس اصلی ( ارسال درون شهری ) از خدمات ویژه ی جبران خسارت ، بسته بندی،پرداخت هزینه کالا در مقصد (cod)، پیگیری آنلاین، ارسال پیامک،پسکرایه حمل استفاده نماید.
سرویس درون شهری یک روزه مناسب کسب و کارهای آنلاین، شرکت ها ، فروشگاه ها یا افرادی است که به دنبال خدمات در لحظه نیستند و به دنبال راحتی در ارسال در مقابل زمان مشخص یک روز کاری با هزینه مقرون به صرفه هستند.
خیر ، مبنای قیمت گذاری سرویس درون شهری روز بعد میزان مسافت در دورن شهر نیست و بر اساس وزن ، ابعاد و ارزش بسته تعیین می شود.
تمامی سرویس‌های تیپاکس درب‌ به ‌درب بوده و هزینه اضافه ‌ای برای مشتری به‌ همراه ندارد.
در ساعت اداری همان روز پس از ثبت درخواست مشتریان ، معمولا درخواست‌هایی که پس از ساعت 18 اعلام می‌شود، روز بعد ارسال می شوند.
ممنوعات پستی و کالای قاچاق و مواد قابل اشتعال و انفجار تحت پوشش نیستند.
امکان دریافت وجه کالای فروش رفته از گیرنده و واریز به حساب مجموعه های دریافت کننده خدمات COD (فروشگاه ها، مراکز تجاری، کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینستاگرامی) وجود دارد.
با استفاده از این خدمت، فرستنده می‌تواند بدون پرداخت هزینه ارسال، بسته را به مقصد فرستاده و هزینه ارسال، از گیرنده و هنگام تحویل بسته دریافت شود.
با استفاده از این خدمت تمامی مشتریان می‌توانند کالای ارسالی خود را متناسب با ابعاد و محتویات کالا، بسته بندی کنند تا از آسیب دیدن کالا جلوگیری شود و هم چنین از خدمات جبران خسارت بهره مند شوند.
درب به درب سرویسی است که تیپاکس محموله پستی را از درب منزل / محل کار فرستنده، دریافت و آن را به درب منزل / محل کار گیرنده تحویل می‌دهد.

ارسال بین شهری

سوالات متداول با موضوع ارسال بین شهری در این بخش قرار دارد.

سرویس بین شهری، انتقال سریع بسته‌ها از طریق مسیرهای زمینی و هوایی است که در کنار ارائه خدمات درب‌بـه‌درب، برای فرستنده و گیرنده صرفه‌جویی در زمان و هزینه را به همراه دارد.
هزینه ارسال بسته برون شهری، با در نظر گرفتن وزن حجمی بسته، فاصله مبدا و مقصد، ارزش بسته و خدمات ویژه محاسبه شده و ثابت نیست.
برای جلب رضایت مشتریان و همچنین حفاظت از دارایی‌های آنها، تمامی بسته‌ها از 400 هزارتومان تا 60 میلیون تومان بیمه شده و در صورت بروز خسارت برای بسته‌های مجاز، به اندازه مبلغ تعیین شده برای خسارت، جبران می‌شود.
شما می‌توانید از طریق وب‌سایت تیپاکس و یا اپلیکیشن مای تیپاکس، نسبت به برآورد هزینه ارسال بسته خود اقدام کنید.
بله، تا زمانی که گیرنده بار را دریافت نکرده است مالکیت بار برای فرستنده بوده و فرستنده می‌تواند بار را بازگرداند.
طبق قوانین تیپاکس، حداقل مبلغ جبران خسارت برای بسته‌ها 400 هزار تومان و حداکثر مبلغ 60 میلیون تومان است. این هزینه برای مشتریان قراردادی بیشتر بوده و تا سقف 100 میلیون تومان را شامل می‌شود. همچنین مبلغ جبران خسارت برای پاکت‌های حاوی اوراق و اسناد مجاز، 200 هزار تومان و برای پاکت‌های حاوی کالا، حداکثر ۱ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. در صورتی‌ که مشتری درخواست خدمت جبران خسارت بیش از 100،000،000 تومان داشته باشند، باید درخواست قرارداد ارسال بسته و جبران خسارت را با واحد فروش، از طریق تلفن 41036000-021 ، داخلی واحد فروش مطرح و قرارداد فروش منعقد کند. مبلغ جبران خسارت با توجه به ارزش ثبت شده بسته توسط فرستنده، در نظر گرفته شده است تا در صورت بروز خسارت برای بسته‌های مجاز، به اندازه مبلغ تعیین شده، جبران شود.
شما می توانید برای محاسبه زمان ارسال بسته از طریق صفحه براورد زمان ارسال تیپاکس، نسبت به محاسبه زمان ارسال اقدام کنید.
فرستنده می‌تواند به صورت آفلاین، از طریق تماس با نزدیکترین نمایندگی تیپاکس و یا بر بسترهای آنلاین نظیر وب سایت تیپاکس، پلتفرم ای تیپاکس یا اپلیکیشن مای تیپاکس، سفارش خود را ثبت کند. لازم به ذکر است که اطلاعات نزدیکترین نمایندگی از طریق وب‌سایت تیپاکس در اختیار همه مشتریان قرار دارد.
محمولات غیرمجاز نیز بسته‌هایی هستند که هم از نظر قانونی(طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران) و هم طبق قوانین و مقررات تیپاکس، محدودیت و ممنوعیت جمع‌آوری و توزیع دارند که لیست این کالاها در صفحه ممنوعات ارسال وب‌سایت تیپاکس موجود است.
به این ترتیب که پس از ثبت سفارش، کد رهگیری برای فرستنده و گیرنده ارسال شده و هر کدام از این افراد می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری خود در قسمت رهگیری از وضعیت بسته خود مطلع شوند.
ارسال هوایی، سرویس انتقال بسته‌ها از طریق خطوط هوایی است.نوع ارسال در خدمت ارسال هوایی تیپاکس نیز درب‌به‌درب بوده که صرفه‌جویی در وقت و هزینه مخاطب را به ‌همراه دارد.
همچنین ارسال بسته به شهرهای کیش و چابهار تنها به صورت هوایی انجام خواهد شد.
هزینه ارسال بسته در این حالت، طبق تعرفه‌های ارسال هوایی، وزن و ارزش بسته محاسبه می‌شود.
ارسال هوایی از شهرهای تهران به کرمان و بالعکس، از تهران به عسلویه و بالعکس، از بندرعباس به کیش و بالعکس، از مشهد به کیش و بالعکس در مدت زمان 24 ساعت امکانپذیر است.
درب به درب سرویسی است که تیپاکس محموله پستی را از درب منزل / محل کار فرستنده، دریافت و آن را به درب منزل / محل کار گیرنده تحویل می‌دهد.

ارسال بین الملل

سوالات متداول با موضوع ارسال بین الملل در این بخش قرار دارد.

تیپاکس با همکاری شرکت خواهر، «تی اکسپرس» خدمات ارسال بسته، اسناد و مدارک، کارگو، خرید و ارسال کالا را به سراسر دنیا، منطبق با قوانین بین‌الملل حمل‌ونقل ارائه می‌دهد.
در این همکاری تیپاکس وظیفه‌ی جمع‌آوری وتوزیع بسته در ایران را به عهده دارد و ارسال و توزیع بسته خارج از مرزهای ایران به عهده‌ی شرکت تی‌اکسپرس است.
به تمام کشورها قابل انجام است.
مدارک تحصیلی، مدارک مهاجرتی، مدارک سفارتی، مدارک شناسایی، نامه های شخصی، مدارک حقوقی/،مستندات پزشکی، قرادادها و ...
در زمینه ارسال بار هوایی محدودیت وزنی وجود نداشته و هر مقدار کالا قابل ارسال است. فقط با توجه به شهر مقصد و نوع هواپیما می بایست پیشاپیش از طریق تی اکسپرس مربوطه استعلام و شرایط بررسی شود.
تی اکسپرس با بهره مندی از کارشناسان متخصص بسته بندی محمولات شما را به بهترین شکل بسته بندی و برای کالاهای شکستنی و حساس مانند آلات موسیقی و ظروف، باکس چوبی تهیه می نماید.
شما می‌توانید لیست جامع از شرایط و ضوابط حمل را در وب‌سایت تی اکسپرس مشاهده فرمایید.
در کل ارسال مایعات، روغن ها و ترشی جات به صورت هوایی ممنوع می باشد ولی ارسال مواد غذایی خشک (آجیل، برنج، سبزی خشک، ادویه و ...) بلامانع است .شایان ذکر است برخی از کشورها مانند ترکیه,چین وآمریکا واردات مواد غذایی را ممنوع کرده اند.
بله، در صورتیکه قصد ارسال هدیه و سوغات یا ملزومات برای شخص دیگر را داشته باشید امکان استفاده از این سرویس امکان پذیر است.
برای ارسال فرش باید در نظر داشت که تعداد و متراژ آن از تعداد و متراژ در حد استفاده شخصی ( حد اکثر 2 تخته و متراژ 12 متر مربع)تجاوز نکند و جنبه ارسال تجاری نداشته باشد .شایان ذکر است در صورت ارسال تجاری فرش می بایست الزاماتی مانند کارت بازرگانی، ارائه لیست عدل بندی، فاکتور و ... نیز لحاظ گردد که موارد مذکور شامل فرآیندها و هزینه جداگانه می باشد.
هر کالایی برای حمل از مبدا نیاز به بسته بندی اولیه دارد و می تواند توسط فرستنده نیز انجام پذیرد، ولی در صورتیکه بنا به تشخیص کارشناسان ، بسته بندی برای حمل بین الملل غیر استاندارد باشد به منظور مراقبت از محموله بسته بندی مجدد صورت خواهد پذیرفت.
با توجه به شبکه گسترده نمایندگی های تی اکسپرس در ایران امکان جمع آوری از تمام نقاط کشور از درب منزل یا کارخانه امکان پذیر است.
با توجه به قوانین حمل هوایی ، وزن و حجم کالا در نحوه محاسبه هزینه های ارسال فاکتور اصلی میباشد و و هر یک بالاتر باشد به عنوان رقم محاسبه در نظر گرفته می شود. همچنین فرمول محاسبه وزن حجمی 6000/(طول*عرض*ارتفاع) می باشد.همچنین هرچه وزن بالاتر باشد هزینه های محل به ازاء هر کیلوگرم کاهش خواهد یافت و در پایان هزینه های تشریفات گمرکی و فرودگاهی نیز به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.
در صورتیکه مسافر پس از عزیمت از کشور امکان نگهداری لوازم خود را نداشته باشد و یا به دلیل جلوگیری از پرداخت انبار داری در مقصد نیاز به ارسال با تاخیر محموله خویش را داشته باشد، تی اکسپرس کالای ایشان را در انبارهای مسقف نگهداری و پس از تایید مسافر پروسه ارسال انجام خواهد گرفت.
مدت زمان ارسال با توجه به شهر مقصد و ترافیک پرواز متغییر بوده، ولی متوسط زمان ارسال بین 5 تا 7 روز کاری می باشد.
بله ، امکان پیگیری لحظه ای بارنامه از طریق وب سایت و پنل تی اکسپرس را دارد.
تمام کالاها طبق استاندارد بین المللی شرکتهای هواپیمایی تا حدود و با شرایط مشخصی بیمه می شوند ولی در صورتیکه کالای ارزشمند (فرش دستبافت،ظروف قیمتی و ...) داخل بار باشد امکان بیمه مجدد و مجزا از طریق فرستنده یا تی اکسپرس وجود دارد.
این سرویس یک سرویس فرودگاهی بوده و مبلغ اعلامی از طریق تی اکسپرس مبلغ حمل از درب آدرس فرستنده تا فرودگاه مقصد میباشد و در صورتیکه در مقصد طبق قوانین مبلغی تحت عنوان هزینه ترخیص ،مالیات و ... دریافت گردد به عهده گیرنده بوده و از عهده تی اکسپرس خارج می باشد.
این سرویس توسط تی اکسپرس قابل ارائه می باشد ولی قبل از ارسال کالا می بایست استعلام قیمت و شرایط آن با توجه به شهر و کشور مقصد انجام پذیرد.
بله، ارسال حیوان زنده مانند سگ و گربه اهلی با رعایت الزامات آن مانند قفس استاندارد، ارائه دستور غذایی از جانب فرستنده، گواهی سلامت و برگ واکسیناسیون بررسی مقررات کشور و شهر مقصد و ... امکان پذیر است.
تحویل درب به درب مرسولات ٧ تا ١٠ روز کاری، از مبدا ایران به سایر کشورها انجام می‌پذیرد.
تحویل درب به درب مرسولات ١٠ تا ١٥ روز کاری، از سایر کشورها به مقصد ایران انجام می‌گیرد.
پس از ثبت سفارش، کارشناسان تی اکسپرس هماهنگی‌های لازم را با مشتری به عمل می‌آورند. خواهشمند است توجه فرمایید جمع‌آوری سفارشات مشتریانی که پس از ساعت ١٥(به وقت ایران) اعلام می‌شود، روز بعد انجام می‌پذیردارائه خدمات تی اکسپرس از شنبه تا پنج شنبه در ساعات اداری (به وقت ایران) مقدور است. لازم به توضیح است، در هر ساعت از شبانه روز، همچنین روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، تنها خدمات آنلاین شرکت تی اکسپرس در دسترس شما مشتریان عزیز قرار دارد.
منوعات اتحادیه جهانی (UPU)، ممنوعات پستی و گمرکی و کالای قاچاق، ممنوعات پست هوایی و اقلام قابل اشتعال و انفجار تحت پوشش نیستند.
پس از تحویل بسته به نمایندگی تیپاکس، پیامک دریافت و تحویل مرسولات ارسال می‌شود.

سرویس تی بار

سوالات متداول با موضوع سرویس تی بار در این بخش قرار دارد.

تی‌بار، سرویس حمل‌ونقل کالاهای حجیم و سنگین تیپاکس است که به‌صورت تحویل پلاک به پلاک یا هاب به هاب ارائه می‌شود.
مشتریانی که قصد ارسال کالاهایی با وزن بیشتر از 50 کیلوگرم (جرمی یا حجمی) را دارند.
در سرویس تی‌بار تمامی کالاها بجز ممنوعات ارسال ، قابل جابجایی هستند. اما برای بار‌های نیازمند به شرایط نگهداری خاص، مانند کالاهای فاسد شدنی و یا یخچالی، درحال حاضر خدمتی تعریف نشده‌ است.
پرداخت هزینه حمل در این خدمت به‌صورت نقدی، پسکرایه (پرداخت هزینه حمل در مقصد) یا COD (پرداخت هزینه کالا در مقصد ) امکان‌پذیر بوده و برای شرکت‌هایی که در هر ماه تعداد سفارش ثابت و مشخصی دارند، شرایط خاص تسویه حساب در بازه‌های زمانی در نظر گرفته می‌شود.
سفارش‌های این خدمت به‌صورت روزانه ثبت شده و تا دو روز بعد، به مقصد تحویل داده می‌شوند.
جبران خسارت طبق قوانین تیپاکس و ارزش بار که توسط فرستنده اعلام شده، صورت خواهد گرفت.
جبران خسارت طبق ارزش اظهار شده ، امکان رهگیری آنلاین ، صرفه‌جویی در زمان ، صرفه جویی در هزینه ارسال ، امکان بارگیری در مبدا،امکان تخلیه در مقصد ، پشتیبانی تلفنی ، ارسال روزانه در مسیرهای معین ، ارسال کالاهای حجیم و سنگین
تحویل و توزیع بارهای بین 50 تا 100 کیلوگرم، از پلاک مشتری انجام می‌شود.
تحویل و توزیع بارهای بین 101 تا 300 کیلوگرم، از هاب یا دفتر منطقه‌ای انجام می‌شود.
بزرگ‌ترین ابعاد در سرویس: 200*220*150 (طول*عرض*ارتفاع) می باشد.
شما می توانید با مراجعه به وبسایت https://tipaxco.com/ltl-freight لیست تمامی نمایندگی ها برای استفاده از سرویس تی بار را مشاهده کنید.
بله ، سرویس تی‌بار حمل و نقل بسته های حجیم و سنگین ویژه کسب و کار ها را به صورت درب به درب انجام می دهد.

لاکر (جابار)

سوالات متداول با موضوع لاکر (جابار) در این بخش قرار دارد.

لاکر هوشمند جابار، صندوقی هوشمند و الکترونیکی است که در مکان‏ های مشخص مستقر شده و به گیرندگان بسته‌ها اجازه می‌دهد تا برای دریافت بسته خود در زمان و مکان دلخواه برنامه‌ریزی کنند.
کاهش هزینه ارسال-امنیت و اطمینان بالا-سهولت در استفاده-مقاومت در برابر شوک، ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف-امکان تحویل بسته به‌صورت شبانه‌روزی و در همه روزهای سال
تنها کسی که از انتخاب لاکر به عنوان مقصد مطلع می شود گیرنده ی کالا است و تا زمانی که رمز ورود لاکر را که برای گیرنده پیامک شده است وارد نکند امکان باز شدن درب صندوق و تحویل بسته میسر نیست.
مشتریان می توانند در چند لحظه نزدیکترین لاکر را به عنوان مقصد انتخاب کنند و بسته ی خود را در لاکر منتخب و تاریخ مورد نظر دریافت کنند.
با انتخاب لاکر به عنوان مقصد بخشی از هزینه ی ارسال که شامل هزینه ی توزیع می شود از هزینه ی ارسال کسر خواهد شد.
استفاده از لاکر بدون نیاز به اپراتور است بهمین دلیل مشتریان می توانند به صورت 24ساعته حتی روزهای تعطیل بسته ی خود را از لاکر انتخابی تحویل بگیرند.
گیرنده می‌تواند با استفاده از رمز عبوری که در پیامک برایش ارسال شده است، بسته را از ساعت 18 همان روز تا ساعت 18 روز بعد (به‌ مدت 24 ساعت، حتی روزهای تعطیل) تحویل بگیرد.
ما می‌توانید روی لینکی که در پیامک برای شما ارسال شده کلیک کرده و از طریق دکمه تغییر مقصد به لاکر جابار، مقصد بسته خود را لاکر جابار انتخاب کنید.
درصورتی‏که بعد از اتمام مهلت زمان 24 ساعته، گیرنده بسته را از لاکر تحویل نگیرد، بسته توسط تیپاکسیار از لاکر جابار خارج شده و به مبدا عودت داده خواهد شد.
لاکرهای هوشمند جابار عموما برای بسته‌ها و پاکت‌های استاندارد کارایی داشته و انواع بسته‌های (کارتن‌های) بزرگ، متوسط و کوچک را درون خود جای می‌دهند.
انتخاب لاکر جابار به‌عنوان مقصد تحویل بسته نه‌تنها شامل هزینه اضافه نمی‌شود، بلکه با این انتخاب هزینه ارسال بسته کاهش پیدا خواهد کرد.
با توجه به اینکه لاکر بدون نیاز به اپراتور می باشد امکان پرداخت هزینه تنها از طریق لینک آنلاین می باشد.

پس‌کرایه

سوالات متداول با موضوع پس‌کرایه در این بخش قرار دارد.

طبق درخواست فرستنده، هزینه‌ی تمامی سرویس‌های انتخاب شده برای ارسال بسته (جابه‌جایی بسته ، بسته‌بندی و...)، در زمان تحویل بسته از گیرنده دریافت می‌شود.
طبق سفارش فرستنده، بخشی از هزینه کل سرویس‌ها از فرستنده دریافت و باقیمانده مبلغ به صورت پس کرایه، هنگام تحویل از گیرنده دریافت می‌شود.
در صورتی که مشتری تمایل به استفاده از سرویس پس‌کرایه داشته باشد، مبلغی به عنوان هزینه سرویس پس‌کرایه به مجموع هزینه‌های قابل پرداخت اضافه می‌شود.
پرداخت هزینه به سه روش امکان پذیر است. نقدی (پرداخت توسط فرستنده)، پس کرایه (پرداخت توسط گیرنده)، نقدی و پس کرایه (بخشی از هزینه را فرستنده و بخشی را گیرنده پرداخت نماید).

پرداخت در محل

سوالات متداول با موضوع پرداخت در محل در این بخش قرار دارد.

در این سرویس فرستنده درخواست می‌کند که وجه کالا در هنگام تحویل بسته، از گیرنده دریافت و به حساب فرستنده واریز شود که ارائه این سرویس به حضور و دریافت بسته توسط گیرنده بستگی خواهد داشت.
در صورتی که تعداد سفارش‌های COD تا 300 بسته در ماه باشد، فرستنده می‌تواند با ارائه مدارک مورد نیاز به نمایندگی تیپاکس و امضای توافقنامه ، QR CODE مخصوص خود را دریافت کند. نام کاربری و رمز عبور برای مشاهده آنلاین اطلاعات مالی و عملیاتی در اختیار فرستنده قرار می‌گیرد و مشتری می‌تواند از طریق سایت تیپاکس، قسمت E-Tipax ، اطلاعات را مشاهده کند ، با انتخاب سرویس COD ، تحویل بسته به گیرنده همراه با پرداخت مبلغ COD توسط گیرنده به تیپاکس یار خواهد بود.
پس از گذشت ده روز کاری از زمان دریافت بسته از فرستنده، مبلغ COD به حساب فرستنده واریز خواهد شد. کارمزد ارائه سرویس COD برای ارسال تهران به تهران مبلغ ثابت 2000 تومان برای هر بسته و برای سایر مسیرها، معادل 1 درصد از وجه COD است که در زمان واریز مبلغ COD به حساب فرستنده، از مبلغ واریزی کسر می‌شود.
در صورت بروز وقفه در پرداخت وجه COD به فرستنده، موضوع از طریق پیامک یا تماس تلفنی به فرستنده اعلام خواهد شد و پس از برطرف شدن مشکل، شرکت تیپاکس نسبت به تعهدات خود اقدام خواهد کرد.
کالاهای مشمول موارد غیرقانونی و ممنوعات که از طرف مراجع قانونی کشور مشخص شده یا کالاهایی که توسط شرکت تیپاکس ارسال آنها ممنوع اعلام شده است . در صورت بروز حوادث غیر مترقبه طبیعی و قهری که در یکی از شرایط فورس‌ماژور قرار گیرد: حادثه باید غیر قابل اجتناب باشد. حادثه باید غیر قابل پیش‌بینی باشد. حادثه باید خارجی (زلزله، سیل، جنگ، شورش و غیره) باشد.
بله، الزامی در عقد قرارداد نیست و از طریق هماهنگی با نمایندگی، دفتر مرکزی و یا استفاده از اپلیکیشن مای تیپاکس، امکان استفاده از این خدمت وجود دارد.
بله، تمامی نمایندگی‌ها موظف به ارائه این سرویس هستند.
شما می‌توانید از طریق تماس با شماره 41036000-021، واحد توسعه کسب‌وکار، از شرایط عقد قرارداد مطلع شوید.
برای سفارشات تهران هر 7 روز و شهرستان‌ها هر 15 روز تسویه صورت می‌گیرد.
بله. در مرحله ثبت سفارش، با وارد کردن کد ملی و شماره شبا امکان استفاده از این سرویس وجود دارد.

جبران خسارت

سوالات متداول با موضوع جبران خسارت در این بخش قرار دارد.

حداقل مبلغ جبران خسارت برای بسته‌ها 400 هزار تومان و حداکثر مبلغ 60 میلیون تومان است. این هزینه برای مشتریان قراردادی بیشتر بوده و تا سقف 100 میلیون تومان را شامل می‌شود. همچنین مبلغ جبران خسارت برای پاکت‌های حاوی اوراق و اسناد مجاز، 200 هزار تومان و برای پاکت‌های حاوی کالا، حداکثر ۱ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
ارزش ثبت شده بسته توسط فرستنده، مبنای هزینه جبران خسارت در نظر گرفته می‌شود.
درصورت دریافت بسته آسیب‌دیده، تنها 24 ساعت بعد از تحویل برای ثبت شکایت فرصت خواهید داشت.
هزینه عودت برای بسته‌های آسیب‌دیده که گیرنده از دریافت آن خودداری کرده است، صفر خواهد بود.
اگر ارزش یک بسته یا پاکت را به‌صورت نادرست ثبت کرده‌اید، باید با مراجعه به نمایندگی مربوطه یا تماس با شماره تلفن 0218457، ارزش درست بسته را ثبت کنید، تا درصورت آسیب‌دیدن یا مفقودی، طبق ارزش اظهارشده بسته و قوانین تیپاکس، جبران خسارت برای بسته شما انجام شود.
گیرنده تا 1 روز بعد از تحویل مرسوله میبایست با واحد امور مشتریان 8457 جهت ثبت شکایت تماس بگیرد.
از طریق وبسایت تیپاکس و یا تماس با واحد امور مشتریان

بسته‌بندی

سوالات متداول با موضوع بسته‌بندی در این بخش قرار دارد.

بسته‌بندی و محتویات داخل بسته باید مطابق با قـوانین و استانداردهای حمل‌ونقل باشد ، هم چنین بسته‌بندی به عهده فرستنده یا همان صاحب کالا بوده و باید سالم و بدون آسیب‌دیدگی باشد.
بله، در صورت تمایل فرستنده و مورد تائید نبودن بسته بندی از نظر نمایندگی، نمایندگی مبدا تیپاکس با اخذ هزینه، بسته‌بندی را برای مشتری انجام می‌دهد.
خیر، تیپاکس یار مرسوله را درب منزل از فرستنده تحویل گرفته و بسته‌بندی در دفتر نمایندگی انجام می‌شود.
کارتن‌ها در نمایندگی‌های تیپاکس موجود بوده و تیپاکس یارها بسته‌بندی را برای مشتری انجام می‌دهند.
بله، هنگام ثبت سفارش می‌توانید با انتخاب گزینه درخواست بسته‌بندی، هزینه آن را پرداخت کرده و بسته‌بندی را به تیپاکس بسپارید.
ضمن حفظ امنیت کالا و سلامت بسته‌ها، باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از خدمات به مشتریان ارائه شود.
شما می توانید با مراجعه به سایت https://tipaxco.com/value-added-services/packingexpress انواع بسته بندی و هم چنین تعرفه ی آنها را با جزئیات مشاهده کنید.
تیپاکس جهت حمل کالاهای ارزنده از جدیدترین شیوه بسته‌بندی مرسولات و پرسنل متخصص بهره می‌برد. هزینه‌ی این خدمت بستگی به وزن و ابعاد کالای ارسالی دارد.

لینک پرداخت آنلاین

سوالات متداول با موضوع لینک پرداخت آنلاین در این بخش قرار دارد.

لینک پرداخت امن در پیامک رهگیری‌ قرار گرفته و پس از ثبت سفارش، بسته‌ به شیوه پرداخت انتخاب شده، برای فرستنده، گیرنده و یا هر دو ارسال می‌شود. در واقع لینک پرداخت امن در پرداخت نقدی برای فرستنده، پس‌کرایه برای گیرنده و در پرداخت نقدی-پس‌کرایه برای فرستنده و گیرنده ارسال خواهد شد.
از مزایای مهم لینک پرداخت می‌توان به امنیت بالا، سرعت و سهولت در پرداخت اشاره کرد. همچنین با استفاده از این لینک هزینه ارسال بسته دقیق و بدون هیچگونه وجه اضافه قابل پرداخت بوده مشتریان درگیر مشکلاتی مانند نبود وجه نقد یا مشکل در عملکرد پوزهای بانکی هنگام تحویل بسته نخواهند شد.
مشتریان تیپاکس می‌توانند پس از دریافت لینک پرداخت، هزینه ارسال بسته خود را چه به صورت نقدی، چه پس‌کرایه (پرداخت هزینه ارسال بسته در مقصد) و COD (پرداخت وجه کالا و هزینه ارسال بسته در مقصد) از طریق این لینک انجام دهند و هیچ‌گونه معطلی هنگام تحویل بسته در مقصد نداشته باشند.
حاوی لینک، مشتریان تیپاکس می‌توانند برای اطمینان از پرداخت خود و یا پرداخت آنلاین، وارد صفحه pay.tipaxco.com شوند. در این صفحه مشتریان می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری بسته خود، از وضعیت پرداخت مطلع شده و درصورت تمایل نسبت به پرداخت اقدام کنند.
بله، در تمامی روش‌های ارسال، امکان پرداخت هزینه ارسال از طریق لینک پرداخت وجود دارد.
خیر، مشتری مستقیم به درگاه بانکی متصل خواهد شد و نیاز به دانلود اپلیکیشن خاصی نیست.
مشتریان می‌توانند از طریق دستگاه پوز، مبلغ نقدی و یا لینک آنلاین، نوع تراکنش خود را انتخاب نمایند.

ممنوعات ارسال

سوالات متداول با موضوع ممنوعات ارسال در این بخش قرار دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت https://tipaxco.com/forbidden لیست تمامی ممنوعات ارسال زمینی ، هوایی و گمرکی تیپاکس را مشاهده کنید.
در صورت اثبات خلاف این امر، فرستنده شخصا مسئولیت جزایی و حقوقی آن را بر عهده خواهد گرفت ضمن آنکه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده به تیپاکس از جمله خسارات ناشی از توقیف و نگهداری وسیله حمل و نقل و تاخیر در رسیدن مرسولات سایر مشتریان نیز خواهد بود.
اگر مشتری بدون اطلاع تیپاکس این قبیل مرسولات را تحویل دهد، تیپاکس مسئول خسارت وارده نخواهد بود.
تیپاکس هیچ گونه مسئولیتی جهت جبران خساراتی که ناشی از بسته‌بندی نامناسب به وجود آید را بر عهده نخواهد گرفت زیرا تشخیص بسته‌بندی نامناسب با کارشناسان تیپاکس خواهد بود.
مسئولیت جبران خسارت وارده بر عهده فرستنده کالا بوده و مشارالیه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارده به تشخیص کارشناسان تیپاکس خواهد بود.
در صورت مفقودی یاآسیب کلی، مسئولیت تیپاکس محدود به پرداخت خسارت تا حداکثر مبلغ اظهار شده مشتری و در صورت کسر یا فقدان جزیی مرسوله، مسئولیت تیپاکس محدود به پرداخت خسارت متناسب با میزان آسیب دیدگی یا کسری مرسوله مطابق با نظر کارشناسان تیپاکس خواهد بود. طرح هرگونه ادعای دیگری از سوی فرستنده از جمله مطالبه عین یا مبلغی بیش از ارزش اظهار شده، پذیرفته نخواهد بود.

رهگیری بسته

سوالات متداول با موضوع رهگیری بسته در این بخش قرار دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت تیپاکس به آدرس https://tipaxco.com و یا تماس با واحد امور مشتریان به شماره 8457 -021 می‌توانید بسته خود را پیگیری کنید.
بله. برای رهگیری بسته و اطلاع از آخرین وضعیت آن، می‌توانید با وارد کردن کد رهگیری پیامک شده، شماره بارکد یا کد قرارداد، از وضعیت بسته خود مطلع شوید.
زمان ارسال بسته ها در تیپاکس با توجه به فاصله مبداء تا مقصد و نوع خدمتی که برای ارسال بسته خود انتخاب می‌کنید، متفاوت است. با تخمین زمان ارسال بسته از طریق وب سایت تیپاکس و یا اپلیکیشن مای تیپاکس، می‌توانید از زمان رسیدن بسته به مقصد مطلع شوید.
کد رهگیری تیپاکس یک کد 15 تا 25 رقمی است که در زمان ثبت سفارش، به همراه رسید به فرستنده تحویل داده می‌شود و همچنین از طریق پیامک نیز برای فرستنده ارسال می‌شود.
درحال حاضر، بارکد یا شماره قرارداد تیپاکس، یک عدد 13 رقمی است که با عدد سال شروع می‌شود. (برای مثال بارکد تمام بسته‌ها در سال 99، با عدد 99 آغاز می‌شود).
تا زمانی که سفارش شما جمع آوری نشده باشد، کد سفارش قابل رهگیری نیست. بلافاصله بعد از جمع آوری و دریافت بسته توسط تیپاکس، می‌توانید .با استفاده از شماره سفارش، کد رهگیری یا شماره قرارداد، از وضعیت بسته خود مطلع شوید.
شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، از طریق قسمت رهگیری سایت تیپاکس، از وضعیت بسته خود مطلع شوید. علاوه بر این، شما می‌توانید در روزهای کاری و ساعات اداری، از طریق تماس با شماره 0218457، از وضعیت بسته خود مطلع شوید.
با واحد امور مشتریان تیپاکس 8457 تماس بگیرید.
در صورتی که بار شعبه مقصد رسیده و ظرف 24 ساعت توزیع نشده باشد، مشتری می‌تواند برای پیگیری با واحد صدای مشتری 8457 تماس بگیرد. تقاضای مشتری توسط کارشناس صدای مشتری ثبت شده و از شعبه مقصد، جهت توزیع پیگیری می‌شود.
در صورت نبود مشکل قانونی بسته ی ارسالی، تمامی بسته ها در پایان همان روز ارسال می گردد. جهت پیگیری مرسوله ی ارسال نشده ی خود با واحد امور مشتریان تیپاکس تماس بگیرید.
در صورت بروز هرگونه مشکلی در وضعیت مرسوله با واحد امور مشتریان تیپاکس تماس بگیرید.
بعد از دریافت کد رهگیری اطلاعات مرسوله قابل رویت می باشد.
تحویل مرسولات با تاخیر معمولا به دلایل مختلفی بستگی دارد: *موارد غیر قابل پیش بینی مثل کنسلی پرواز،تصادف و ... *حوادث غیرمترقبه مثل سیل،آتش سوزی و ... *عدم ارائه اطلاعات درست از سوی فرستنده
با واحد امور مشتریان تیپاکس 8457 تماس بگیرید.
کد چهار رقمی است که برای گیرنده ارسال می‌شود و تیپاکس‌یار موظف است در زمان تحویل کالا به ایشان کد تحویل را دریافت نماید.

برآورد قیمت

سوالات متداول با موضوع برآورد قیمت در این بخش قرار دارد.

هزینه ارسال بسته با تیپاکس با توجه به ابعاد، وزن ، مسافت، شیوه ارسال ، ارزش عنوان شده کالای ارسالی و بسته‌بندی (درصورت نیاز) قابل محاسبه است.
شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در سایت https://tipaxco.com/transit-cost-calculator از هزینه ارسال بسته مطلع شده و سپس نسبت به ارسال بسته خود اقدام کنید.
تمامی مشتریان میتوانند از طریق وب سایت تیپاکس، اپلیکیشن مای تیپاکس و پلتفرم ای تیپاکس، هزینه ارسال بسته خود را محاسبه و سپس ثبت سفارش خود را انجام دهند.
بله، اگر سفارش شما به صورت پسکرایه ثبت شده باشد، گیرنده در مقصد موظف به پرداخت هزینه ارسال است.
منظور از وزن واقعی، وزن حقیقی کالا مطابق باسکول می‌باشد، لیکن وزن حجمی در خصوص کالاهایی مصداق دارد که وزن کم ولی ابعاد اشغال شده زیادی دارند.

برآورد زمان ارسال

سوالات متداول با موضوع برآورد زمان ارسال در این بخش قرار دارد.

زمان ارسال بسته با تیپاکس با توجه به فاصله مبدا و مقصد می باشد که حداقل یک روز کاری و حداکثر تا 5 روز کاری زمان خواهد برد.
شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در سایت https://tipaxco.com/transit-time-calculator از زمان ارسال بسته مطلع شده و سپس نسبت به ارسال بسته خود اقدام کنید.

ای تیپاکس

سوالات متداول با موضوع ای تیپاکس در این بخش قرار دارد.

ای تیپاکس ، پلتفرم آنلاین دسترسی به خدمات تیپاکس برای ارسال بسته به سراسر کشور برای مشتریان تجاری و کسب و کارها است.
شما با تکمیل فرم درخواست همکاری در صفحه ای تیپاکس، در وب‌سایت تیپاکس یا ورود به صفحه اصلی پلتفرم ای تیپاکس و ثبت نام، قادر به دریافت این سرویس خواهید بود.
شما می‌توانید در قسمت برآورد هزینه در پلتفرم ای تیپاکس، با وارد کردن اطلاعات بسته خود و مشخص کردن مبدا و مقصد مورد نظر، از هزینه ارسال بسته مطلع شوید.
مبالغ واریز شده به‌صورت اشتباهی در بخش اعتبار، قابل بازگشت است. برای اینکار با بخش پشتیبانی با شماره 0218457 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید تا مبلغ اضافه به حساب شما برگشت داده شود.
مشتریان برای عقد قرارداد با تیپاکس باید با شماره 8457 و یا 41036000 تماس حاصل کنند.

مای تیپاکس

سوالات متداول با موضوع مای تیپاکس در این بخش قرار دارد.

اگرثبت سفارش قبل از ساعت 16 انجام شود , جمع آوری تا ساعت 18 همان روز می باشد و اگر ثبت سفارش بعد از ساعت 16 ظهر انجام شود , جمع آوری در روز بعد بین ساعت 10 تا 18 انجام می شود.
خیر ، جمع آوری مرسولات در بازه ی اعلام شده صورت می‌گیرد.
بله ، در صورتی که جمع آوری مای تیپاکس انجام نشده یا سفارش از سوی فرستنده لغو شده باشد استرداد وجه به طور خودکار به کیف پول مشتری انجام شود.
از طریق اپلیکیشن مای تیپاکس برای ثبت سفارش اقدام نماید. همچنین مشتریان میتوانند برای ثبت سفارش با شماره 8457 نیز تماس بگیرند.
خیر
در حال حاضر امکان ثبت سفارش برای مشتریانی که در مناطق 1 تا 8 و 21 و 22 شهرداری تهران هستند فراهم می‌باشد.

مای تیپاکس بازار

سوالات متداول با موضوع مای تیپاکس بازار در این بخش قرار دارد.

مبدا تمامی سفارش‌ها بازار بزرگ تهران و مقصد تحویل بسته‌ها، یکی از 11 نمایندگی مستقر در محدوده بازار بزرگ تهران است.
خیر، بسته‌ها از نمایندگی‌های مستقر در محدوده بازار بزرگ تهران به مقصد مشتریان ارسال خواهد شد.
بله، درصورتی‌که مبدا سفارش در محدوده مشخص شده (بازار بزرگ تهران) باشد.
بله، در صورتی‌که مبدا و مقصد سفارش در محدوده مشخص شده (بازار بزرگ تهران) باشد.بله، امکان استفاده از تمامی خدمات جبران خسارت، رهگیری و ... در این اپلیکیشن وجود دارد.

نمایندگی

سوالات متداول با موضوع نمایندگی در این بخش قرار دارد.

مشتریان می‌توانند وارد سایت تیپاکس شده و از قسمت منو (تیپاکسی شو) گزینه درخواست نمایندگی را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایند.

همچنان سوالی دارید؟

اگر جواب سوال خود را در سوالات متداول پیدا نکردید، می‌توانید با ما در تماس باشید.